24 Haziran 1982 tarihinde Nürnberg’in Königstraße caddesinde bulunan ve daha çok Amerikalıların ziyaret ettiği “Twenty Five” diskoteğine düzenlenen ırkçı neonazi saldırının kurbanları, olayın 44. yılında düzenlenen törenle anıldı. Irkçı neonazi Helmut Oxner tarafından gerçekleştirilen silahlı saldırıda Villiam Schenek, Rufus Surles ve Mohamed Ebap yaşamını yitirirken, üç kişi de ağır yaralanmıştı. Saldırgan, olay sırasında polis tarafından vurularak etkisiz hale getirilmişti. Her yıl olduğu gibi bu yıl da antifaşist inisiyatif “Das Schweigen Durchbrechen”in çağrısıyla, katliamın yaşandığı noktada bir anma etkinliği düzenlendi. Törene çeşitli antifaşist örgütlerin temsilcilerinin yanı sıra DİDF ve DİDF Gençlik üyeleri de katıldı. Anma etkinliğinde yapılan konuşmalarda, saldırıda yaşamını yitirenler anılırken, Almanya’da ve dünyanın farklı ülkelerinde yaşanan ırkçı ve faşist saldırılara dikkat çekildi. Konuşmacılar, faşizme, ırkçılığa ve yabancı düşmanlığına karşı mücadelenin önemini vurgulayarak, benzer acıların bir daha yaşanmaması için toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Katılımcılar, Villiam Schenek, Rufus Surles ve Mohamed Ebap’ın vurularak hayatlarını kaybettikleri noktaya çiçekler bırakarak saygı duruşunda bulundu. Duygusal anların yaşandığı etkinlik, saldırı kurbanlarının unutulmayacağı ve faşizme karşı mücadelenin sürdürüleceği mesajlarının verilmesinin ardından sona erdi. (YH Nürnberg)


