Written by 11:30 HABERLER

Nürnberg’de 44 yıl önce gerçekleşen ırkçı saldırı unutulmadı

Nürnberg’de 24 Haziran 1982 tarihinde gerçekleştirilen ırkçı Neonazi saldırısında hayatını kaybedenler, katledildikleri yerde düzenlenen törenle anıldı.

24 Haziran 1982’de Neonazi Helmut Oxner, Nürnberg Königstraße üzerinde bulunan ve çoğunlukla Amerikalıların gittiği “Twenty Five” adlı diskoteğe silahlı saldırı düzenlemişti. Irkçı saldırganca gerçekleştirilen bu katliamda William Schenck, Rufus Surles ve Mohamed Ebap hayatını kaybetmiş, üç kişi ise ağır yaralanmıştı. Saldırgan Oxner, olay yerine gelen polisler tarafından vurularak etkisiz hale getirilmişti.

Katliamın ardından kurulan “Das Schweigen Durchbrechen” (Sessizliği Kırmak) adlı antifaşist inisiyatif, her yıl olduğu gibi bu yıl da kurbanları unutmadı. Katliamın gerçekleştiği noktada bir araya gelen kitle, faşizme ve ırkçılığa karşı tek ses oldu.

Anma etkinliğine aralarında Demokratik İşçi Dernekleri Federasyonu (DİDF) ve DİDF Gençlik temsilcilerinin de bulunduğu çok sayıda antifaşist grup ve kurum katıldı.

Katliam noktasında bir araya gelen kurum temsilcileri tarafından ırkçılığı kınayan konuşmalar yapıldı. Konuşmalarda, geçmişten günümüze bitmek bilmeyen faşist saldırılara dikkat çekilerek, ırkçılığa karşı ortak mücadelenin önemi vurgulandı.

Anma programı, 44 yıl önce hayatını kaybeden William Schenck, Rufus Surles ve Mohamed Ebap’ın anısına, vuruldukları yere karanfiller ve çelenklerin bırakılmasıyla son buldu.

Yeni Hayat / NÜRNBERG

Close