Written by 11:00 HABERLER

Gidilmeyen semt kalmayacak

13 Haziran’da Köln Tanzbrunnen’de beşinci kez Birlik ve Dayanışma Festivali gerçekleştirecek Demokratik İşçi Dernekleri Federasyonuna (DİDF) bağlı derneklerde festival çalışmaları devam ediyor. Festivale iki hafta önce yapılan değerlendirmeler bütün bölgelerin geçmiş yıllardaki bilet hedeflerine ulaşacağı yönünde. Festivalin yapılacağı Köln’deki çalışmalar ise ayrı bir heyecan ve önem taşıyor. Zira, festivale katılım Köln’de geçmiş yıllarda yoğun olmuştu.

Festivalin ev sahibi durumundaki Köln DİDF’in çalışması daha önceki yıllarda olduğu gibi bu festival öncesinde de yoğun bir şekilde devam ediyor. 50-60 üyenin aktif olarak katıldığı çalışmalar, kentin ortasından geçen Ren Nehri esas alınarak ikiye bölünmüş. Kurulan gruplar Ren’in sağ ve sol tarafındaki semtlerde ev ziyaretleri yapıp, posta kutularına el ilanları atıyor, afişler asıyorlar. Çalışmalara katılanlar haftada bir dernekte buluşup planları gözden geçiriyor, durum değerlendirmesi yapıyor. Hedef gidilmedik tek bir semtin kalmaması.

24 Mayıs’ta, festivale üç hafta akala, dernek lokalinde yapılan değerlendirme toplantısında bir kez daha durum değerlendirmesi yapıldı. Semt pazarlarında açılan festival stantlarına ilgi olumlu olmuş. Toplantıda, özellikle Türkiye kökenli göçmenlerin yaşadığı Mülheim, Ehrenfeld, Nippes, Chorweiler, Kalk, Vigst gibi semtlerin tarandığı ifade edilirken, kalan üç hafta içinde Köln’ün çevre semtlerine çalışmanın genişletilmesi ele alındı ve planlar yapıldı.

Bugüne kadar yapılan festival çalışmalarını değerlendiren Köln DİDF Başkanı Sezen Dinç, “Herkes yoğun bir şekilde festival çalışmasını yürütüyor. Bir tarafta kadınlar, diğer tarafta semt grupları her hafta yeni hedefler belirliyor. Geçmiş festivallerin çalışma tecrübelerini biriktirerek çalışmamızı zenginleştiriyoruz. Geçmiş festivallerde olduğu gibi bu festivalde de ev sahibi olarak üzerimize düşeni yapacağımıza inanıyoruz” dedi.

Dernek üyesi IG Bau Sendikası Başkanı Mehmet Perişan ise her zaman olduğu gibi Köln’deki sendikaların ve işçilerin festivale katılması için çalışmalar yaptıklarını ve olumlu yanıt aldıklarını anlattı. Daha önceki festivallere Köln’deki sendikacılardan katılımlar olmuş, konuşmalar da yapmıştı.

Çalışmalara katılan Serkan Yadırgı, bugüne kadar iyi bir çalışma yürüttüklerini ifade ederek, “Kalan son üç haftayı en iyi şekilde değerlendireceğiz. Birlikte güzel bir festival geçirmek için son güne kadar çalışacağız” derken, Songül Yavuz “Anneleri, babaları, dedeleri ve nineleri de çocuklarıyla birlikte festivale bekliyoruz. Çocuklar, Çocuk Köyünde güzel vakit geçirirken yetişkinler de güzel bir festival geçirecek” dedi. Saniye Ateş de geçmiş festivallere katılan özellikle kadınların çok memnun ve mutlu ayrıldığını dile getirerek, “Daha önceki festivallerimize katılan kadınların çoğu yeniden gelmek istiyor. Ortam hepsini çok etkilemiş durumda. Bu nedenle yeniden festivalde buluşmak için sabırsızlanıyorlar” dedi.

KALAN SÜRE NASIL DEĞERLENDİRİLECEK?

24 Mayıs’taki toplantıda kalan üç haftanın nasıl değerlendirileceği de ayrıntılı bir şekilde planlandı. Bu temelde büyük işletmelerin önünde, üniversitede ve şimdiye kadar gidilemeyen semtlerde materyaller dağıtılacak. 30 Mayıs Cumartesi günü gruplar halinde esnaflar gezilecek, festival çağrıları dağıtılacak. Son cumartesi 6 Haziran günü de gruplar halinde benzer bir çalışma yapılacak. Böylece festival çalışması kapsamında Köln’de gidilmeyen semt bırakılmayacak.

DİDF Yönetim Kurulu üyesi Zeynep Sefariye Ekşi şunları söylüyor: “Bugünkü festivalimiz özel bir dönemde yapılıyor. Dünyanın, Almanya’nın ve Türkiye’nin içinden geçtiği bu zor dönemden hiçbirimiz memnun değiliz. Bu nedenle festival aynı zamanda yaşanan sorunlara karşı bir şeyler yapma, birlikte bir çözüm aramamızın da adresi. Bir şeyler yapabileceğimizi göstermek için buluşuyoruz. Bu nedenle Köln ve çevresinde yaşayan herkesi vakit yaratarak festivale katılmaya davet ediyoruz.”

Beşinci kezdir Köln’de yapılan DİDF Birlik ve Dayanışma Festivallerine katılım Köln ve çevresinden yüksek olmuştu. Bunda ev sahibi durumundaki Köln DİDF’in çalışması büyük bir rol oynamıştı. Festivale üç hafta kalan yapılan çalışmalar Köln’ün bu sefer de başarılı bir dönemi geride bırakacağının habercisi… (Köln / YH)


Daha önce festivale katılanlar ne dedi?

Nalan: Festivale severek gidiyorum. İlk katıldığımda çocuklarım çok mutlu olmuştu. Gün boyu resim yapmış, oyun oynamışlardı. Yetişkinler için de çok güzel düşünülmüş bir ortam. Bir tarafta kitap ve yemek stantları, diğer tarafta müzik. Sonraki yıllarda davet ettiğim arkadaşlarım da gelince festivali çok beğendi. Arada bir sonraki festivalin ne zaman olacağını sorup duyuyorlar. Hep birlikte bu festivalde bir kez daha buluşacağız.

Selahattin Göktürk: Daha önceki festivallerin tamamına katıldım. Gerçekten de her yönüyle çok güzel bir ortam. Herkesin kendisine bir şeyler bulduğu bir festival alanı var. Elbette biz işçilerin sorunlarına değinilmesi ayrıca anlamlı. Katıldığım bütün DİDF festivalleri bugüne kadar dolu dolu geçti. Bu yılda aynısının olacağına inanıyorum. Bütün dostlara festivalde katılma çağrısı yapıyorum.

Çiğdem: Geçtiğimiz yıl yapılan festival çok güzeldi. Gençlerin çalışması beni çok etkiledi. Bayram havası vardı. Birlik ve beraberlik bize de yansıdı. İnsanların bir arada mutlu olması bana çok iyi geldi o gün. Dostlarımla karşılaştım. Dilerim olduğu gibi devam eder.

Close