Written by 10:03 ÇALIŞMA YAŞAMI

Mahle işçileri süresiz greve çıktı

Ali Çarman/Stuttgart

Otomotiv tedarikçiliğinde önemli bir yeri olan ve merkezi Stuttgart’ta bulunan Mahle tekelinde, firma zarar ediyor gerekçesiyle işten atmalar devam ediyor. Daha önceleri; Pforzheim, Waiblingen, Stuttgart fabrikalarında işten atmalar üzerine gazetemizde haberler yapıldı.

İşten atma furyası bu defa Bavyera eyaleti sınırları içinde bulunan Neustadt Mahle fabrikasına sıçradı. Yaklaşık 500 kişinin çalıştığı fabrika, daha fazla kâr uğruna Slovakya’ya taşınmak isteniyor. Mahle, burada BMW, Porsche, Volvo ve Jaguar Land Rover için otomotiv klima sistemleri üretiyor.

IG Metall Sendikası grev için oylamaya gitti

Bugüne kadar işçilerin emeği üzerinde doymak bilmez bir şekilde kârına kâr katan Mahle, kendi menfaati için yüzlerce işçiyi bir anda sokağa atmak istiyor. İşten atma olayı gündeme gelir gelmez sendika ve işçiler farklı biçimlerde; miting, 24 saat süren grev, fabrika kapısında çadır açma vb. eylemler gerçekleştirdiler.

Düzenlenen eylemler ve yapılan görüşmeler sonuç vermeyince sendika süresiz grev için oylamaya gitti. Oylama sonucunda greve çıkmak için yüzde 75 işçilerin oyu gerekmektedir. IG Metall üyesi 400 işçinin katıldığı oylama sonucunda yüzde 98,4 ile grev kararı çıktı.

Grev oylamasında ortaya çıkan bu tablo, işçilerin kendi geleceklerine sahip çıkmada kararlı olduklarını gösteren bir tutum oldu. Araya tatil girdiğinden dolayı sendika, 26 Mayıs’ta süresiz greve çıkacağını bir basın duyurusu ile ilan etti.

Grev büyük yankı uyandırdı

Neustadt’aki fabrikayı 2027 yılının ilk yarısında kapatmayı planlayan MAHLE patronlarına işçiler; “Hep birlikte mücadele, geleceğimize sahip çıkacağız” diyerek cevap verdi. Alkışlar, sloganlar ve siren sesleri eşliğinde saat 14.00’te fabrika ana kapısında miting başladı. Grev nedeniyle üretim tamamen durmuş durumda ve süresiz grevin ne kadar devam edeceği henüz belli değil. Net olan bir şey varsa o da işçilerin kararlı duruşlarıdır. Miting alanında yapılan konuşmalar ve söylenen şarkılar sonrası grevin devam edeceği açıklandı.

Sendika hâlâ bir anlaşma için şartların olduğuna dikkat çekiyor. “Müzakerelere açık olma isteği belirtildi, ancak bir çözüme ulaşılana kadar fabrika kapıları grev ile kapalı kalacak. İşçiler işlerini ve tesisin korunmasını sağlamak için tüm güçleriyle mücadele etmeye kararlılar” denildi.

İşçiler, “Bizler; 30 yıldır, 15 yıldır burada çalışıyoruz, Mahle’ye ömrümüzü verdik; şimdi ise bir anda kapı dışarı edilmek isteniyor. Bu kabul edilemez ve gayriinsani bir davranış” demekteler.

Dayanışma için yola çıkıldı

2027 yılı ortalarında kapatılacağı söylenen Mahle fabrikası işçilerinin mücadelesine dayanışmada bulunmak için Stuttgart Mahle’den iki otobüs ile yola çıkıldı.

Zira Mahle’de işten atmalar Neustadt ile sınırlı kalmayacak, diğer şehirlerdeki bölümleri de kapsayacağı bilinmekte. Şimdilik toplam olarak 1000 kişinin çıkarılacağı ve bunun yarısından fazlasının Stuttgart olacağı söylenmekte.

Süresiz devam edecek olan grevi, Stuttgart’ta görüşmelere devam eden taraflar dikkate almak zorunda kalacaklar.

Fabrikayı ayakta tutan, bugüne getiren ve bir marka haline getiren yöneticiler değil işçilerin emeği oldu. Miting alanında bir işçinin sarf ettiği söz, “Birimize bulaşırsanız, hepimize bulaşmış olursunuz” çok anlamlı ve gelecek günler için ipucu vermekte…

Close